30 Nisan 2016 Cumartesi

DELİ KIZIN AŞK ŞARKISI




bütün dünya ölüme düşer kapattığımda gözlerimi;
açarım gözkapaklarımı ve doğar herşey yeniden.
(sanıyorum kafamdan uydurdum seni.)
yıldızlar vals yaparlar, kırmızı ve mavi,
ve keyfi bir siyahlık dörtnal peşinden:
bütün dünya ölüme düşer kapattığımda gözlerimi.
düşledim büyüyle beni yatağa çektiğini
ve çılgınca öptüğünü, delice şarkı söylediğini.
(sanıyorum kafamdan uydurdum seni.)
devrilir gökten tanrı, solar cehennem ateşleri:
melek ve şeytan’ın adamları çeker giderken:
bütün dünya ölüme düşer kapattığımda gözlerimi.
hayal ettim söylediğin yoldan döneceğini,
fakat yaşlandım, artık unuttum ismini.
(sanıyorum kafamdan uydurdum seni.)
bir fırtına kuşunu sevmeliydim seveceğime seni;
hiç değilse baharda göğü şenlendirir gelirdi.
bütün dünya ölüme düşer kapattığımda gözlerimi.
(sanıyorum kafamdan uydurdum seni.)
sylvia plath

Hiç yorum yok: