1 Ocak 2011 Cumartesi

ESKİ BEN



İnsanın ilk kez gerçeği görmesi gibi,
Bir rüyadan hatta kabustan uyanmak gibi,
Söylenen herşeyin yalan olduğunu farketmek gibi,
Uyandım birden, aydınlandı gerçekler
Eski ben değilim artık.

Eskiden mutsuz etmek de kolaydı
Sevindirmek de beni
Sabırsız ruhum, yalanlara inanmakta ustaydı.
Sevmek, sevilmek isteyen çocuktum, büyüdüm
Hiçbir şey aynı kalmadı.

Beceriksizim hala, acemiyim hayat karşısında.
Sadece biliyorum aşk yok, yalanmış hepsi,
Sevmek, sevilmek için uğraşmak boşmuş,
Ya kendiliğinden olurmuş, ya bir kurban bulunurmuş,
Yaşamak için (öldürmek) kandırmak gerekiyormuş.
Çok düşünmek, incelikler istemek, incelikler beklemek,
Tam bana göreymiş; safçaymış, çocukçaymış..

Ve birgün çıkarsan karşıma, beklediğim yabancı;
Bende, eski benden fazla kalmadı.
Darılma, kızma lütfen; bağışla,
Seni beklerken yaşamam lazımdı.
Seni beklerken yorulmam, ağlamam, büyümem lazımdı.
Kusura bakma, eski benden fazla kalmadı.


SEZEN

4 yorum:

Profösör dedi ki...

Rüyalardan, kabuslardan uyanmak demek bir anda gerçeğin kucağına düşüvermek demektir. Anlarsın ki o sen, sen değilsindir. Artık sevmek ve sevilmenin ancak bencillikten uzak kalmakla mümkün olduğunun bilincindesin. Artık büyüdün, olgunlaştın. Aşk varsa hakkaniyet vardır. Hakkaniyet varsa aşk sonsuzdur.

KELİMELER DÜNYASI dedi ki...

insanları tanımak, kendini tanımak, bilmek, görmek, öğrenmek, insanın içindeki o saf çocuğu büyütüyor ve o çocuk herkesi ya da çok kişiyi diyelim, coşkuyla, aynı duygularla sevemiyor.Daha güvensiz oluyor, daha korkak oluyor...

Profösör dedi ki...

bir arabayı iki at çekerse, adımlarında bir ahenk olması gerekiyor. eğer ahenk yoksa o araba devrilebiliyor. Bu ahenk sadece beden birliğiyle ve terbiye ile olmuyor. Mutlaka ruh ikizi olmaları gerekiyor. Karekterler aynı olsa da, burçlar aynı olsa da bir mür boyu güzellikleri birlikte yaşayabilecek bir mefkureye sahip olmaları gerekiyor. O zaman güven de oluyor.

KELİMELER DÜNYASI dedi ki...

Haklısınız profösör, lakin bulmak kolay değil o ruh ikizini..