9 Ocak 2011 Pazar

MİM


Sevgili profösör beni "mim" ledi.Ben de cevaplıyorum, teşekkürlerimle...

-Dindarsınız ya da değilsiniz, inancınız var ya yok , dinlerini yaşadığını söyleyen insanlarda en çok sizi iten şeyler ne ve neden ?


Beni en çok başkalarını da kendileri gibi olmaya zorlayanlar itiyor.Allah ile kul arasına girmeye çalışanlar.Farklı farklı insanlarız, ortak noktada buluşmak yerine hepimizi birbirimizin aynısı yapmaya çalışıyorlar.İşte buna kızıyorum.
 
-Sizi siz yapan özelliklerinizden en belirgin olanı ne?

Çağımızda safça olarak görülse bile art niyet düşünmeksizin, hesapsız kitapsız, iyiniyetle davranıyor olmam.Bunun zararını da gördüm ama vazgeçemiyorum, ben böyleyim.
 
-Etrafınızdaki kişilere saygılı mısınız? Neyiniz insanlardan farklı ve ne konuda daha çok saygı bekliyorsunuz?


Saygılı olduğumu düşünüyorum.Hassas olduğum noktalara dikkat edilmesini bekliyorum.Bu tabi ki herkesten değil, beni tanıyanlardan bir istek.Herkesten beklediğim, kimsenim hayatına burunlarını sokmadan yaşamaya çalışmalarıdır.

-‘İnsan’ın sizdeki tanımı ne ? Karşınızdaki kişi de olmazsa olmaz dediğiniz özelikler neler ve neden sizin için önemli bunlar ?


İnsan karşısındakine değer verdiği oranda insandır ve değerlidir.Adam yerine konmak diye bir deyim var. Herkes adam yerine konmak istiyor ama karşısındakini adam yerine koymuyor.Benim için bu çok önemli.Herkesten öğreneceğimiz şeyler olduğunu düşünüyorum.

-Hayata bakışınızı paylaşır mısınız? Sürekli bir şeyler için hayatı suçluyor musunuz yoksa hayatta olması gerekenler bunlar ve olması gerekenler yaşanıyor mu diyorsunuz?


Hayatta emeğin bir karşılığı olması gerektiğini düşünüyorum.Ve benim için hayat bir yarış değil.Farkında olarak yaşamamız gerekiyor, kendimizin ve çevremizin.Hayatı suçladığım zamanlar da oldu.Ama "öyle olması gerektiği için öyle olmuştur" demeyi öğrendim.Yine de kabul edemediğim kötülük, yalan ve riyakarlıktır.

-Savaşların asıl nedeni ne sizce? İnsanoğlu kendinde neyi yok etti ki zulüm denen illet yakasını bırakmıyor dünyanın?


Savaşların asıl nedeni hoşgörü eksikliği, silah sektörü ve dünya kaynaklarının paylaşılamıyor olmasıdır.İnsanoğlu birbirine olan saygısını ve hoşgörüsünü yitirdi.Sevgi ve saygı eksikliği.

-Sizi en çok huzursuz eden eksikliğiniz ne ? Şunu da düzeltseydim daha huzurlu olurdum dediğiniz, gerçeğiniz, boşvermişliğiniz, gamsızlığınız?



Beni en çok huzursuz eden bazen beni saran olumsuz düşünceler ve tembelliğim.Bazen tembelleşiyorum.Çabuk vazgeçiyorum.Bir de utangaçlığımı yensem biraz daha, çok iyi olur.

-Kalbinizin sesi mi mantığınızın sesi mi? Neden ?

İkisinin de uyum içinde olması tek dileğim.Biri olmadan diğeri eksik kalıyor.En azından benim hayatımda.

-Biri size bir kötülük yaptı ve biliyorsunuz ki yapılan şey bilinçliydi, tepkiniz nasıl olurdu? Susar mısınız yoksa aynı anda yüzüne vurur musunuz yapılanları? Kişilere davranışlarınızı neye göre belirliyorsunuz.


Bilinçliyse bunu hemen söylerim.Aynı şekilde davranmam ama çünkü ben böyle biri değilim.Yapılan kötülüğe yapabileceğim kadar iyilikle cevap vermeyi tercih ediyorum.Ama sabır diye de bir şey var.Yeter ki sabrım taşmasın.Adil olmaya çalışıyorum.

-Sizce, sabretmek nedir ve üzerinizde otorite kurmaya çalışan, sizin hakkınızı yiyen insanlara sabretmeli miyiz yoksa karşılık vermelimiyiz? Tepkimiz nasıl olmalı?


Sabır şart.Hiç bir şey pat diye ortaya çıkmıyor.Emeksiz yemek olmaz.Adil olmak gerekiyor diyorum yine.

-Bir konuşmada geçti ben böyle bir cümle kurdum:’’ Karşımdaki insan benim için değerli değilse söylediği cümlelerde değerli değildir, isterse hakkımda zanlarla kötü konuşsun hiç farketmez’’ Bunu söylememin nedeni de şu; biliyorum ki bu dünyada en zor şeylerden biri sizi anlamaya kapalı insanlara kendinizi ifade etmeye çalışmak ve birilerini memnun etmeye çalışmak..Peki siz nasıl düşünüyorsunuz bu konuda?


Eğer karşımdaki kişi bilinçli bir şekilde beni üzmeye çalışmamışsa, kötülük değilse amacı, ciddiye alırım.Eleştirilerden de öğreneceğimiz şeyler var.Ama insanlara bi şey anlatmanın zor olduğunu ve kalıplaşmış düşünceleri yıkmanın bazen imkansız olduğunu biliyorum.Ne yaparsak yapalım anlaşamayacağımız insanlar var.Ne yapalım herkes bizi anlamak ve sevmek zorunda değil.

-Hangi söz sizi rahatsız eder ve neden?


Hakaret içeren incitici sözler rahatsız eder.Başkalarını aşağılayan ayrımcı sözler.

-Başkasında kınayıp da sonra sizinde yaptığınız bir şey var mı? (isteğe bağlı paylaşmak)

Farkında olmadan dedikodulara iştirak ettiğim oluyor.Farkedince de hemen kendimi toplarlıyorum.Yalan yanlış şeyler söylemekten korkarım.

6 yorum:

Budeliçocuk dedi ki...

Sorular da cevaplar da çok güzel..
Hele şu dini alandaki bireysel özgürlük vurgunuz harika..

KELİMELER DÜNYASI dedi ki...

Teşekkür ederim, sorular Profösör'e gönderilmiş ben kendimce cevapladım.

Profösör dedi ki...

Memnun oldum. Mutlu oldum.

KELİMELER DÜNYASI dedi ki...

Ben de mutlu oldum profösör..

'ofelya dedi ki...

Çok hoş cevaplardı..
Bir çok konuda aynı görüşte olduğumuzu farkettim..
İnsanlığa bakış açınızı çok yerinde açıklamışsınız..

Profösöre ve şahsınıza
Teşekkürlerimle..

KELİMELER DÜNYASI dedi ki...

Sevindim 'oFeLyadilek, yorumun için ben teşekkür ederim.Sevgiler...